روايات كاملةرواية غمرتني عشقكل الروايات

رواية غمرتني عشق الحلقة 23

الحلقه ٢٣
رواية غمرتني عشق الحلقة 23

pexels photo 776636
❤️‏ربي ارضني بقضائك حتى لا أحب تعجيل ما أخرت ولا تأخير ما عجلت، اللهم اعطني ما تراه خيرا لي، اللهم إن توفيقي وسعادتي بيديك استودعتك جُل مافي قلبي فبشرني بما يسُرني و كُف عني ما يضُرني، ربي أحتاجك معي بكل لحظه امر بها، يارب مدني بصبر ليس له آخر و من بعد صبري فرحه تسكن أعماقي❤️

بسم الله نبدأ

سحر قاعده وقلقانه، ومش عارفه ممكن فاديه تكون راحت فين لحد دلوقتي، ده الليل دخل ومفيش أثر ليها، ولا حتى حسام وصل لحاجه
سمعت الباب بيخبط قامت بسرعه وعندها امل

سحر لبست طرحتها و فتحت : خالتي ام طارق، اتفضلي، ياخالتي

ام طارق: ازيك ياحبيبتي،

سحر: بخير يا خالتي الحمد لله،،، فيه جديد يا خالتي ولا حاجه

ام طارق ضحكت: اه ياستي فيه جديد، وخالتك فاديه كلمتني وطمنتني عليها هي وعشق كمان

سحر بفرحه : انتي بتتكلمي جد،، يعني هما بخير،،، الف حمد وشكر ليك يارب،،، يا ما انت كريم يارب، طب هما فين ياخالتي،،، مكانهم فين

ام طارق: والله يابنتي ماقالت، فاديه كلمتني من تليفون غريب، وقالت إنها مع عشق عند واحده صاحبتها، لأنها تعبانه شويه، وكام يوم ويرجعوا ان شاء الله

سحر بفرحه : مش مهم اي حاجه، المهم انهم بخير، وده عندي بالدنيا كلها،، الف حمد وشكر ليك يارب،

دخل طارق وكان راجع من بره بيجيب العشا لاخواته،، خير ياماما انتو واقفين كده ليه

سحر بفرحه: عشق وخالتي بخير يا طارق الحمد لله، بس هما عند واحده صاحبة عشق، لأنها تعبانه شويه، وكلها يومين ويرجعوا،

طارق فرح جدا:الحمد لله يا سحر،، اهم حاجه اننا اطمنا عليهم، يلا بقه ياستي تعالي اتعشى معانا، مهو مينفعش تتعشى لوحدك كده

سحر باحراج: لا تسلم ياطارق ،انا هاكل حاجه خفيفه وهنام، عشان اقوم الصبح لشغلي، قعدتي دي متنفعش طبعا

ام طارق: يابنتي عيب كده، ده انتي والدتك كانت اخت ليا والله، ومينفعش تبقى لوحدك كده تعالي كلي معانا لقمه، وبعدين ارجعي نامي،،،

صفحتنا علي فيس بوك

تحميل تطبيق لافلي Lovely

قصه سرداب الموت (كامله)

رواية الشادر الفصل الثامن

طارق: يلا بقه، انتي هتكسري كلام ام طارق ولا ايه

سحر ابتسمت: لا طبعا، ده كلام خالتي على دماغي، هدخل بس البس اسدالي وهحصلكوا حالا

ام طارق : خلاص ياحبيبتي، براحتك انا هسبق انا احضر العشا وتعالي، (وبصت على طارق) ها ياطارق،، يلا يا حبيبي،

طارق سرحان: ها،، ااه، يلا،،، ، متتاخريش يا سحر

سحر ابتسمت بكسوف من نظرته ليها: حاضر ان شاء الله
وفعلا دخلت لبست اسدالها وراحت اتعشت معاهم. وقعدت شويه، ورجعت البيت، ونامت وهي بتفكر في طارق وحبها الصامت،

—————— بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 23
في فيلا العزيزي

قاسم واقف مصدوم من شرط والده

قاسم: انت بتقول ايه،،، اصلي بصراحه مش قادر استوعب طلبك

حازم باصرار: انا بقولك، لو عايز الشركه تتكتب باسمك، تتجوز جيجي،

قاسم بص لحسام بعدم تصديق، وحسام واقف مش عارف يقول ايه ومستغبي حازم لانه بكده بيبعد ابنه عنه اكتر واكتر

قاسم: ههههههه، انت اكيد بتهزر، مهو بصراحه ده مش طلب حد عاقل،(وكشر فجأه) انت بتلوي دراعي يا حازم بيه، مش كده، عارف اني مش هوافق، عشان كده عرضت عليا العرض ده،،

حازم : والله افهمها براحتك، المهم انك تقولي، موافق ولا لا

هدي جت ، وسألت فيه ايه

قاسم بتريقه: ايه، هو انتي متعرفيش تخطيط جوزك ولا ايه يا هدى هانم،، جوزك جاي يساومني، اني اتجوز جيجي وفي المقابل يكتب الشركه باسمي، ههههه، شوفتي وجع اكتر من كده

هدي اتصدمت وبصت لحازم) : انت بتقول ايه،،، حازم، انت بجد عايز كده

حازم واقف ساكت ومردش

هدي بنرفزه : رد عليا يا حازم،، انت عارف ان ابنك مش عايز جيجي وبعدين مش وقت كلام في الموضوع ده، واحنا في الظروف دي، انت كده بتعقد مش بتحل يا حازم،

قاسم بهدوء : حازم بيه،، اظن من حقي انك تسيبني افكر، وبعدين هبقي ارد عليك،

هدي وحسام بصو لقاسم بصدمه واستغربوا هدوءه
حسام قرب منه: قاسم، انت ناوي على ايه

قاسم بتحدي وبيلف حوالين حازم: ناوي افكر في العرض المغري ده،، معنى العرض ده يا حسام بيه اني هبقي مسيطر على شركة القناوي والعزيزي كمان، وده بصراحه عرض محتاج تفكير، (وبص لحازم ووقف قدامه )، مش كده ياحازم بيه ،،،،

حازم بحماس: طبعا، وتبقى غبي لو رفضته،،

قاسم ابتسم بتهكم: هه، فعلا هبقي غبي لو رفضته

حسام بص لقاسم بصدمه ومش فاهمه

وحازم قال: خلاص انا هسيبك انهارده طول الليل، تفكر وتبلغني قرارك بكره
وسابه ومشي

هدي بصت لقاسم: انت هتوافق ياقاسم،

قاسم بتفكير: مش عارف لسه، بس معنى كده فعلا ان الشركتين هيبقوا تحت سيطرتي، وساعتها هبقي انا المتحكم،

حسام: وانت من امتى وانت بتفكر في المصالح يا قاسم

قاسم بزعيق: من دلوقتي ياحسام، انا لازم اطلع كسبان من كل حاجه.،

حسام: طب وسعادتك،، انت مبتحبش جيجي،، يبقى ازاي هتتجوزها

قاسم بوجع: وهي هتفرق ايه جيجي عن غيرها،، كلهم بالنسبالي واحد، على العموم انا هفكر وابقى ارد عليه بكره

هدي بصت لقاسم بقلة حيله وسابته َخرجت
اما حسام فقام قعد جنبه وقال: ممكن تفهمني انت ناوي على ايه بالظبط، انا مش قادر اقتنع ان ده تفكيرك ياقاسم

قاسم ابتسم: اقولك ياحسام انا ناوي على ايه،،، وقام وقف قدامه واتكلم بغضب: انا ناوي اخد حق عشق منهم كلهم، عشان يوم مقابلها، اقولها ان حقك رجع، وعمري مهسمح ان حد يهينك، فهمتني ياحضرة الظابط

حسام فتح عنيه على الآخر من الصدمه : انت هتنتقم ياقاسم،،

قاسم اتحرك من قدامه واداله ضهره: ايوه ياحسام، عشان اعرفهم مين هو قاسم العزيزي، انا واثق ان حازم راح وكلم محسن وحكاله اللي حصل، ومحسن هو اللي اقترح ده، وده كله عشان يبقى ضامن ان شركة العزيزي تفضل تحت رحمته، لأنه للأسف هو اللي بيمشي حازم، وانا كنت بالنسباله عقبه كبيره، وبجوازي من بنته، ضمن الشركه، لأنها بعد عمر طويل هتبقى ملك لاحفاده، ولبنته، فهمتني يا حسام

حسام مش قادر يستوعب: ايوه فهمتك بس انت ناوي تعمل ايه،

قاسم : لاااا،، انا ناوي على كتير، وده مش هينفع يتقال ياحسام، بس اهم حاجه، اني اخد حق عشق، والقلم اللي جيجي ضربته ليها، هيترد بس مش قلم يا حسام، هيترد حاجات كتير قوي.، بس انا عايز منك طلب

حسام: خير ياقاسم

قاسم: عايزك تدور على عشق، توصلها في أقرب وقت، انا عايز عشق يا حسام، ولو قابلتها وهي عرفت اني اتجوزت جيجي، فهمها اني عملت كده عشان اخد حقها، واندمهم كلهم، حسام،، انا بحب عشق ويستحيل اتخلى عنها ابدا

حسام اتنهد بوجع : حاضر ياقاسم،، حاضر،، بقولك بقه ياعزيزي، انا مضطر امشي دلوقتي، وهقابلك بكره ان شاء الله،، وياريت تفكر ياقاسم، بلاش تيجي على نفسك وتظلم نفسك اكتر من كده، أرفض ياقاسم وصدقني حازم مش هيقدر يستغنى عنك في الشركه وهينقلها باسمك، بلاش جواز يا عزيزي

قاسم هز راسه وسكت. وحسام مشي وهو بيفكر ياترى آخرة اللي قاسم ناوي عليه ده ايه،
وقابل رنا في الجنينه وكانت قاعده على مرجيحه

حسام جري عليها ومن وراها قال : الجميل قاعد لوحده ليه كده

رنا بصت ليه وابتسمت: كنت مستنياك ياحسام

حسام: يااااه، ده انا محظوظ بقه ان الجمال ده مستنيني

رنا ضحكت بكسوف: وحشني كلامك قوي ياحسام

حسام : وانتي وحشتيني اكتر.، صحيح عرفتي اللي حصل بين حازم بيه وقاسم

رنا بالم: للأسف اه، كان بيتكلم مع مامي، وانا سمعتهم، بس محبتش أتدخل، لكن الغريبه انهم قالوا انه ممكن ابيه قاسم يوافق،،

حسام: والله انا مبقتش فاهم قاسم عايز ايه بالظبط،، ربنا يهديه، المهم،، عندي ليكي خبر حلو

رنا بلهفه: ياريت،، انا مشتاقه لأي اخبار حلوه

حسام قرب منها : وانا مشتاق ليكي قوي

رنا بعدت واتكسفت ونزلت وشها في الأرض

حسام : يااااااربنا ، اموت انا في الجمال ده،، المهم بقه متنسيش كنت هقول ايه

رنا بابتسامه: متقول بقه، انا تعبت

حسام بضحك : تعبتي من ايه ياقمر انتي

رنا بكسوف: حسام، والله اطلع واسيبك، قول بقه

حسام ابتسم: خلاص خلاص،، متبقيش عنيفه كده،، هقولك ياستي،، مستعده، ههههه

رنا ضربت برجلها في الأرض ونفخت ولسه هتمشي، حسام مسكها وقربها منه وضحك،،، خلاص متعمليش زي الاطفال كده هقولك والله

رنا بخنقه : قول بقه زهقتني

حسام: انا كلمت قاسم علي موضوعنا وهو وافق، ها ايه رايك بقه

رنا مش مصدقه اللي سمعته، واتنططت من الفرحه : لا بجد،، انت قولت لأبيه قاسم، طب قولت ايه،، طب هو رد قال ايه، طب انت بجد قولتله،، لا، انت بتهزر صح

حسام ضحك جامد وضحكته سمعت قاسم : ههههههه، يا مجنونه، اديني فرصه اتكلم،،

قاسم بص من الشباك ومتابع حسام ورنا

رنا هديت : طب فهمني ايه اللي حصل

حسام حكي اللي حصل لرنا وهي فرحت جدا بالخبر ده، ، وبعدهاحسام استأذن ومشي وهي طالعه اوضتها بفرحه

قاسم بيبص عليهم وابتسم لفرحة اخته،
واتمنى ان ربنا يفرحه نفس فرحتها دي
ودخل اتوضي وصلي، وقعد يقرأ في القرآن شويه وحس انه ارتاح بعدها وافتكر كل كلام عشق، وانه دايما كان بيشوفها تصلي، وافتكر عزة نفسها، وردها على جيجي في السخنه، وابتسم من الموقف، لأن عشق ردت بجراءه ومهمهاش حد، وافتكر حضنه لعشق ومسكتها فيه واحساسها بالامان معاه
وابتسم على الموقف واتمنى انه الموقف ده يرجع تاني، ونام على السرير وعاش مع أفكاره لحد مغلبه النوم ونام

——————-بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 23
وبعد مرور خمس شهور

ونقول نبذه مختصره عن اللي حصل
عشق تعافت والحمد لله، وامجد طلب منها انها تشتغل في المستشفى وهي فرحت جدا، وقعدت في استراحه جنب المستشفى،،، ومعاها فاديه طبعا(وكان مجهزها امجد مخصوص ليهم،،،،) وكانت دايما بتابع حالة والدتها، وبتطمن عليها، وتسيبها وتطلع عند المرضى اللي كانو بيحبوها جدا ، وبيتفاؤلوا بوجودها،
وطبعا عشق كانت كل فتره تتصل على سحر وتتطمن عليها، وتنبه عليها ان قاسم لو جه يسألها تقوله انها متعرفش عنها حاجه، وانها اتأقلمت على الوضع وعاشت حياتها، وسحر قالتلها انه كان بيجي يسأل لكن بقاله فتره مجاش

د محمد كان معجب جدا بعشق، ومتابع كل تحركاتها واهتمامها بالشغل، وحس انه مشاعره بتتحرك ناحيتها لكن لسه مصارحهاش

حسام أتقدم رسمي لرنا والكل رحب جدا بيه، ورنا كانت في قمة سعادتها وعملوا حفلة خطوبه كبيره،، وكان كل شويه قاسم يسأله عن عشق، وحسام كان يرد ويقول مالهاش أثر، ونفسه يعترف لصاحبه بالحقيقه، لكن عشق كانت رافضه،، ده غير أن حسام كان دايما يزور عشق ويطمن عليها واتعلق بفاديه جدا كأنها والدته

قاسم وافق على شروط حازم، وفعلا كتبو كتابه على جيجي، عشان يضمنوا انه ميرجعش في اتفاقه، وحازم كتب الشركه باسم قاسم، لكن من يوم كتب الكتاب، معاملة قاسم لجيجي عاديه، وده طمن جيجي انه هيبدأ يتجاوب معاها، واطمنت هدى وحازم عليه، وحسوا انه ممكن يلين

اما سحر فطارق اعترف ليها بحبه، وهي كمان اعترفت ليه، وطارق كلم والدته، وقالت في أقرب وقت نفرح بيكوا، بس لازم نفرحها ونعمل فرح كويس، دي بنت يتيمه وغلبانه وملهاش حد

أمجد بيه كان دايما يشجع عشق في الشغل ومهتم بيها جدا، وعرف ان حسام بيزور عشق واتكلم معاه كتير، لكن عشق اقنعتهم انهم ميقولوش لقاسم ويسيبوها لله وهو اللي هيدبرها

؛—————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 23
نرجع للوقت الحالي،

هدي طلعت لرنا : ايه يا حبيبتي، انتي اتاخرتي على البيوتي سنتر يارنا ، جيجي اتصلت عشرين مره تستعجلك

رنا: حاضر يا مامي، انا جاهزه اهو، بس مش عايزه انسى حاجه

هدي بابتسامه: متقلقيش ياحبيبتي، مش ناسيه حاجه، يلا بقه عشان منتأخرش، قاسم اخوكي مستني تحت

نزلت رنا وهدى
رنا بدلع: صباح الخير يا ابيه قاسم

قاسم : صباح الفل على احلى عروسه

رنا: حبيبي يا ابيه تسلم يارب

هدي: صباح الخير ياقاسم،

قاسم بجمود: صباح الخير، يلا اركبوا عشان منتأخرش

هدي ركبت جنب قاسم، ورنا ورا
رنا: ابيه هتعدي على جيجي

قاسم: ايوه طبعا، (وبص لهدي بضيق)، متنزليش من مكانك، عشان تركبيها، الحركه دي بتضايقني

هدي : حاضر ياحبيبي، مش هنزل

وصلوا لجيجي وفضلت واقفه شويه مستنيه هدى تنزل لكن رنا قالتلها: تعالي يا جيجي جنبي، ودخلت وهي متنرفزه

قاسم وصلهم، وسابهم وطلع على الشركه، وكان في مشكله هناك

قاسم قاعد متنرفز وبيتكلم مع ايمن: ازاي يا ايمن يعني السيستم فيه مشكله، هو مش فيه مهندسين للموضوع ده، ايه محدش فيهم عارف يحل المشكله

ايمن: والله ياقاسم بيه من امبارح بنحاول لكن للأسف مفيش فايده، لكن اطمن حضرتك اكيد هنوصل لحل

قاسم بضيق: امتى هتوصلو ا، كده مصالحنا كلها متعطله، وانا كمان هاخد اجازه يومين بسبب جوازي ازاي اسيب الدنيا بالشكل ده،

ايمن: اطمن حضرتك يامستر قاسم، وكل شيئ هيبقى تمام

قاسم بضيق : ماشي يا ايمن، لما نشوف اخرتها ايه
وسابه ونزل واخد عربيته ومشي مجنوق،، وطلع على حسام عند الحلاق

قاسم وحسام حلقوا، وطلعوا على شقة حسام واخدوا هدومه، وطلعوا بعدها علي فيلا العزيزي، وكانت مجهزه على أعلى مستوى، عشان فرح رنا وحسام وقاسم وجيجي

—————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 23
عند عشق

عشق بتمر على المرضى وبتهزر وبتضحك، لقيت أمجد واقف ومتردد، ومش عارف يقول ايه

عشق قربت منه بقلق : مالك يا أمجد بيه، خير، فيه حاجه ولا ايه

أمجد بتوتر : بصراحه يا عشق يابنتي، انا مش عارف اقولك ايه

عشق قلبها دق بسرعه وحست ان الموضوع يخص قاسم: خير فيه ايه، هو قاسم جراله حاجه

امجد بسرعه: لا ياحبيبتي متقلقيش، قاسم زي الفل، بس جاتلي دعوه من يومين على فرحه انهارده على جيجي القناوي

عشق اتصدمت وغمضت عنيها بوجع كأن خنجر واتغرس في قلبها، ودموعها نزلت ومتكلمتش

امجد بزعل من منظرها: عشق،، انتي كويسه يابنتي؟

عشق فتحت عنيها ببطئ، اه كويسه يا أمجد بيه،،، على العموم ربنا يسعده يارب

امجد: عشق، انا مش عايزك ضعيفه، انتي اللي اخترتي تبعدي، ولازم تبقى قد الاختيار،

عشق: أمجد بيه، انا عايزه اطلب من حضرتك طلب،

امجد: اطلبي يا حبيبتي انتي عارفه غلاوتك عندي

عشق بدموع: ممكن اكمل تعليمي،

————— بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 23
قاسم وحسام خلصوا لبسهم،
وراحوا للبنات السنتر
حسام جري على رنا بلهفه، وقال: ايه القمر ده، انا بجد مش عارف، انا محظوظ ولا امي دعيالي ولا ايه بالظبط، بحبك قوي يارنا

رنا بحب : وانا بعشقك يا حسام،

حسام باس جبينها ومسك اديها بحب ووصلها للعربيه

قاسم نزل وبص لجيجي واتمنى ان تبقى مكانها عشق
جيجي بدلع: ايه ياقاسم مش هنركب ولا ايه

قاسم ببرود: ااه، اكيد هنركب، وسبقها وهي استغربت رد فعله، وفريده زقتها تمشي وراه، وهدى سكتت ومشيت

جيجي ركبت جنبه وهو اللي كان سايق، وطلع على الفيلا في صمت، اما حسام كان متجنن مع رنا بالعربيه، لأنه هو برده اللي كان سايق
جيجي نزلت بضيق من العربيه، وسلمت على كل اللي قابلها من المدعوين، واصحابها، ورنا برده، وقعدوا العرسان في الكوشه
حسام ملامحه كلها حب وبيضحك وبيهزر مع رنا اما قاسم فملامحه جامده، ومبيبصش لجيجي نهائي
اشتغلت اغاني كتيره، وحسام ورنا رقصوا وفرحوا كتير، اما قاسم محدش اتجرأ وفكر يقوله قوم ارقص، وكانو كلهم بيحاولوا يبعدوا عنه باي طريقه جيجي قاعده ودموعها مهدده بالنزول لكن بتحاول تبقى طبيعيه وكل اللي يسألها قاسم ماله، تقول تعبان شويه
في آخر الفرح اشتغلت اغنية زي ما انتي لعمرو دياب وقام حسام ورنا رقصوا عليها وكانت كلماتها

انتى لسه زي ما انتي قمر في عيني

احلى عُمر ده اللى كان بينك وبيني

واما تيجي في الكلام سيرتك بقول

دي حبيبتي الغالية دي بنت الأصول

(وهنا سرح قاسم في عشق، وافتكر كل المواقف اللي بينه وبينها)

مستحيل اقبل في حقك أي كلمة

انتي اعلى منهم فوق انتي نجمة

واللى يسألني عليكي بقول دي نعمة،،،

مستحيل اوصف جمالك مهما أقول

قاسم هنا عنيه دمعت وحس انه مخنوق ومش طايق حد وكل تفكيره في عشق لأنها فعلا بالنسباله نجمه،،، وكمل تاني مع الاغنيه

زي ما انتي انتي عندي زي ما انتي

الغلاوة هي هي والمشاعر مدارية،،،،،

(قاسم ابتسم بوجع)

ده انتي سايبه جوه قلبى ذكري حلوة

لسه صوتك بسمعه في وداني غنوة،،

الحقيقة ان الحياة بعدك ما تسوي

حبي ليكي كل يوم في البعد يقوي

سيبك انتي عاملة ايه وازيك انتي

قاسم اتنهد بوجع وغمض عنيه كأنه بيحاول يسمع صوت عشق وبس وحس انه نفسه بدأ يتخنق ،

دي الغلاوة هي هي والمشاعر مدارية

زي ما انتي انتي عندي زي ما انتي

الغلاوة هي هي والمشاعر مدارية

قاسم وصل لقمة خنقته ومبقاش قادر يبص في وش حد و ساب مكانه وقام بسرعه، والكل استغرب رايح فين، لكن هو دخل أوضة عشق، ورمى نفسه على السرير ودموعه نزلت، ومش قادر يتحمل اكتر من كده،

حسام ورنا شافو الموقف ورنا طلبت من حسام يروح ورا اخوها يشوف ماله وفعلا حسام جري وراه وحازم وهدى بيلطفوا الموقف، ورنا قلبها وجعها على اخوها، وجيجي وفريده متغاظين من اللي بيحصل،

حسام دخل على قاسم :و بينهج،،، ايه ياقاسم مالك

قاسم قام بخنقه : خلاص مبقتش قادر اتحمل، تعبت، كل كلمه بتوصف اللي جوايا، مش قادر على بعدها يا حسام، مش قادر بجد،
حسام كان نفسه يقوله على مكانها لكن سكت عشان ميولعش الدنيا، واخد قاسم في حضنه، وقال:انت اللي اخترت جوازك من جيجي ياقاسم، ولازم تتحمل وتكمل للآخر،

قاسم بزعيق : مبقتش قادر امثل اكتر من كده، تعبت، والله تعبت ، حس بيا يا اخي

حسام بزعل: انا حاسس بيك والله، بس لازم تكمل، لازم تبني نفسك وتقف على رجليك، قاسم، عشق لو ربنا كتبهالك اكيد هتلاقيها وهتتجوزها كمان، سيب القدر هو اللي يقول كلمته ياقاسم، (ودي كانت كلمات عشق)

قاسم مسك المصحف وضمه وسكت،
حسام: يلا ياقاسم، اطلع معايا مينفعش نسيب الدنيا بره كده

قاسم؛ ثواني هعمل مكالمه واطلع وراك

حسام لا انا معاك اهو، أنجز يلا

قاسم اتصل على ايمن : ايه يا ايمن مجتش ليه، لسه موصلتش لحل برده

ايمن : للأسف ياقاسم بيه لسه وده اللي خلاني مجيش، انا مرجعتش البيت من الصبح والله

قاسم بخنقه: طب وبعدين يا ايمن، دي الدنيا كده هتبوظ

ايمن : احنا بنحاول يا قاسم بيه وربنا يسهل

قاسم بخنقه : طيب لو وصلت لحاجه كلمني في اي وقت يا ايمن انت فاهم

ايمن: فاهم يافندم تحت امر حضرتك

قاسم قفل بضيق وقال: هي كده كملت، قرف في البيت وقرف في الشركه

حسام: فيه ايه بس، ايه المشكله

قاسم بضيق : سيستم الشركه واقف والدنيا بايظه والمهندسين مش عارفين يوصلوا لحل، وده تاني يوم على الحال ده

حسام بابتسامه: متقلقش ياكبير من بكره اجيبلك احسن مهندس كمبيوتر في مصر كلها،

قاسم : انت هتهزر يا حسام

هدي دخلت،، في ايه ياقاسم يا حبيبي قومت ليه كده

حسام رد: معلش ياهدي اخرجي بس وقولي ان قاسم حس بدوخه وهيخرج على طول

هدي بقلق : طب طمني، انت كويس يابني، ريح قلبي الله يخليك

قاسم من غير ما يبصلها: اه كويس الحمد لله،

هدي بصت لقاسم بوجع وسابته ومشيت

حسام: انا مش فاهم انت بتعامل والدتك ليه كده

قاسم بخنقه: مش موضوعنا، أنجز وقول، مين المهندس ده

حسام : ده ياسيدي اسمه، المهندس
مؤمن المرشدي

دمتم سالمين

بقلم شيمو الخطيب

رواية غمرتني عشق الحلقة 23

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط